Yritysten verkkosivuilla olevat blogit ovat yleistyneet merkittävästi viime vuosien aikana. Blogikirjoitusten on todettu tuovan sivustolle lisäarvoa ja laadukkaasti tuotettu sisällöntuotanto on vahva kilpailuetu.
Blogissa julkaistavien artikkelien avulla voit kertoa yrityksesi taustoista, palveluista sekä tuotteista laaja-alaisemmin ja jakaa tietoa yrityksen tapahtumista. Blogi on loistava kanava myös ostopäätöstä vahvistavien vinkkien jakamiseen, tunnettavuuden kasvattamiseen ja luottamuksen herättämiseen. Myös oman ammattitaidon tuominen esiin kirjoitusten muodossa onnistuu blogin kautta helposti.
Blogin avulla aktivoit lukijan ajattelemaan miksi juuri sinun palveluasi / tuotteitasi tulisi ostaa ja saat suoran kontaktin ostopäätöksen vahvistamiseen. Aktiivisen blogin avulla ylläpidät verkkosivujesi mielenkiintoisuutta ja saat myös orgaanista eli ilmaista liikennettä sivustollesi ja tämän kautta luonnollisesti uusia asiakkaita.
Kuinka usein blogia tulisi päivittää?
Tähän ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta, mutta myynninedistämisen ja hakukoneoptimoinnin kannalta parhaimpaan tulokseen päästään, kun blogia päivitetään vähintään 2 kertaa kuukaudessa.
Tärkeintä on aina julkaistava sisältö. Sen tulee olla laadukasta ja mielekästä lukijalleen. Blogikirjoituksen tulisi myös olla vähintään 300–500 sanaa, jotta hakukoneet ”arvostavat” sitä. Jos resurssit riittävät niin blogia olisi hyvä päivittää vähintään kerran viikossa. Alkuun päästään kuitenkin hyvin jo 2 kertaa kuukaudessa päivittyvällä blogilla.
Miksi ulkoistaa yritysblogin päivittäminen?
Kuten monissa muissakin ulkoistustarpeissa myös blogin ulkoistaminen on järkevää mikäli kirjoittaminen ei tunnu omalta jutulta ja toisaalta myös tilanteessa jossa itse kirjoittaminen tuntuu raskaalta ja ”pakkopullalta.” On parempi myös pitää blogia aktiivisena eikä kuten niin monta kertaa näkee, että blogiin on kirjoitettu verkkosivujen julkaisun yhteydessä yksi kirjoitus ja tämän jälkeen nk. luovaa taukoa kirjoittamisesta on pidetty jopa useiden vuosien ajan.
